Pages

Saturday 10 December 2011

SETIAP PERTEMUAN MSTI ADA PERPISAHAN

what's up~!! asslamualaikm^^
tajuk kt atas tu adalah fakta bukannye auta..xkisah la bgi kawan2 ke,pasangan istimewa ke , kawan istimewe ke , tau sesiapa shje ^^ perpisahan ni bg aku tidak bertemu agi..kite hidup dalam dunia ni hnye smntare shje tp yg kekalnye di alam sane^^ pape shaje yang kite miliki sperti :

  • ibu bapa tersyang
  • kawan kawan
  • teman istimewe
  • dan lain2 yg boleh wt sbg 'istimewe a.k.a special'
akan terpisah juge T-T..kite kene trime knyataan ini dan kite xboleh 'mnngis mraung mcm org gilerr'
contohnye:-
  •  'girlfriend' ditinggal oleh 'boyfriend'nye sbb 'boyfriend'nye xdek perasaan agi terhadap 'girlfriend'..'girlfriend' pun mnngis melalak sbb xbleh trime knyataan ini....
tu contoh pertame..contoh strusnyee:
  • 'A' baru shje khilangan ibu bapanye..'A' ni pun dh xmakan smggu dan hanye minum air shje..malah,'A' ni kerap mnngis smpai matenye lembam..
mmg sdih la bile org yg kite syg xdek agi dalam hidup kite atau ditinggal oleh org yg kite syg..
tp kite kene 'blajar' tuk mnerime knyataan ini sbb ni takdirNya dan kite xboleh mngubah takdirNya..
mak aku pernah kate kt aku "pape yg kite miliki adalah anugerah drpadaNya dan bile2 juga akn ditarik balik olehNya" tu la pesanan mak aku...
bile aku pikir2 balik ape yg mak aku katekan tu mmg btul..

owhhyeee,aku de ngok 'ombak rindu' tau..
aku tpikir ape beza 'reda' dgn 'pasrah'?
merujuk dlm 'KAMUS DEWAN (edisi keempat)'...
reda tu mksudnye bersedie dgn ikhlas hati
pasrah pula mksdnye berserah
ermmmm..aku pham sbnarnyee tp..buat aku bingung =.=' hahhaha
pepe yg telah trjadi pd kite,kite kene reda dan trime knyataan^^ dan kite brusaha mncari ke arah 'positif' ^^ okay^^v  dan jgn hnye duduk diam dan mnngis shje

No comments:

Post a Comment